tisdag 23 augusti 2016

Zen-blommare


2016 08 23  
*
  Gårdagens animering kommer ur filmen Rosemary’s baby vilken (kan ses som) en allegori för nyliberalismens infiltreringar. Utåt talar di om frihet för individen o allt är trevligt o glatt, men det dolda målet är avskaffandet av staten o lämna all makt åt marknaden, djävulen själv, ondskan, girigheten, djungelns lag.. Och allmän adjektivism.
 ** - Aja. The fundamental things apply.
  Igår åt jag för mycket chips. Straffades på natten….Men kom igenom den och på morronen sken solen. Sandaler i plast, liksom.
***
  Hittade en sen blå blommare.
  


  Jag är också sen, men jag blommar inte. Numera. För det händer fler dåliga saker än jag kan skaka min käpp åt. Fick en sten i skon.
  Eh; att vissa saker kan återkomma, beror inte på att jag glömt bort vad jag skrivit o publicerat, utan på att återanvändning är en bra grej, testat innan liksom.  Upprepning kan också vara ett lyckat grepp. Men tiden finns ju alla fall inte, så allt det här är skrivet samtidigt, i princip. Hårklyveri, kanhända men det finns balsam för kluvna hårtoppar.
Tankekatalysator: Vattendelare, vågbrytare.
  Hade tänkte skura badrumsgolvet idag, men det var för mycket prylar som hade behövts flyttas på. Men så kan det gå, när pluskvamperfekt-effekten sätter pinnar i hjulen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar