måndag 15 augusti 2016

Krackeleringarna



2016 08 15
Åh, så, måndag; å halva månaden redan förfluten.
Två veckors tystnad och nu ny vecka, nya möjligheter till tystnadsbrott.
Det är växande molnighet. Höst säger vissa pessimissar, men jag reserverar mig. Arton plusgrader säger något annat.
Kände mig hyfsat pigg ändå. Splittrad natt till trots.
Vandrade väldigt lugnt i reservatet. Åt lite äppelkart. Syrligt.
Kom hem helskinnad och oantastad.
Droppen urholkar stenen, men stenen vinner över saxen.
Sällskapet vinner över den ensamma.
För ett tag sedan, kanske tre veckor, var det varmkorvens dag. Först idag åt jag varmkorv. Inspirerad av korvkatten. Hittade en korvvariant som jag inte sett förut. Korv för barn. Korvbarn.
  

Jag gjorde skillnad, men korv som korv. Det var nåt sorgesamt över korven. Kanske jag speglade mig i förpackningen. Det kunde jag låtit bli.
Sen kom kvällen. Jag skrev det här i mörkret. Barnskrik från lekplatsen.
Jag var inte nöjd. Men jag slog ner paniken. Immer etwas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar