fredag 19 augusti 2016

Infödingarna rastlösa


2016 08 19  ~
  Fredan är ju "fredlig" av sig. Fastan avklarad. Men natten till fredan brukar vara lite svår. Många uppvak. Likadant denna gång. Men en vet ju vad som kommer och en har sina tricks och knep för att hantera det.
  Regn på morronsidan, men milt. Tanken slog mig att stanna hemma, men den slog inte så hårt. Och sen drog regnet förbi och lämnade luften tvättad och lätt att andas och jag drog ut på en vandring. Lagom långt i lagom takt. Uppe på kullens topp hörde jag en röst. Det var man i mastens topp som skruvade på antennerna och talade i telefon. Först trodde jag det var en galning, för han hojtade lite vilt däruppe, men det var nog inte så mycket fel på honom egentligen.
   


  Gult och grönt, fint.
**
  Vanligen brukar jag handla lite på fredagar, men det var skönt att slippa det idag. Jag tvättade mattorna i badrummet. För hand.
Mina infödingar var rastlösa idag, men gjorde inte uppror. Dom kunde ju ha hjälpt mig med städningen, men det hade dom inte lust med. Dom små liven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar