torsdag 4 augusti 2016

Varsågod och svälj



  2016 08 04
  
*
  Varför måste barnen skrika så mycket när dom leker? Det gjorde inte jag när jag var liten. Jag var tyst. Och folkskygg. Som nu. Inga uppgraderingar här inte.
  Idag var första gången på veckor som jag vaknade utan att vara helt genomsvettig. Hoppas det håller i sig. Ett annat bra tecken är att svullnaden i halsen som jag haft i mer än 2 månader nu, verkar ha gett med sig. Nu kan jag svälja utan ansträngning. Bara så där. Så nu går jag runt och småsväljer hela tiden, bara för att jag kan. Magen verkar också ha hämtat sig och har svarat bra på fastedagarna.
**
  Att jag fått bekräftat att månadens mastiga girering gått igenom är också lite lugnande. Budgetångesten kan släppa stryptaget om min hals och dra sig tillbaka ett par veckor.
  Jag tog en lugn promenad i vackert mjukt stillsamt duggregn. Det var nästan inga andra ute, det var trevligt. Hade tänkt ta en lång prolle idag, men det blev en mellanrunda, benen var inte pigga. Rapsfälten var skördade, det var inte vackert. Men jag hittade ett oerhört vackert löv som jag förevigade här.


Grönt + gult är nog min favorit-färg-kombination.    
***
  Önskar bara att det gick att klara sig en dag utan..
Blygsam önskan kan en tycka.
Men lite kan bli mycket. Och with every wish  - där comes a curse. Ledandes med en ko. (Stig Grybe referens)
Men åh, de e långt mellan lycka o leda. När en smekning bränner som – sveda.
Favorit i repris:













  Den legendariske gamle Cream-trummisen Ginger Baker har kommit ut med en sista skiva. ”Why?”  Jag är lite sugen på att köpa den om så bara för det fantastiska omslaget:


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar