söndag 21 augusti 2016

Last of the Brunnen G


Hej, Söndag, förlåt att jag inte hedrar dig. Men heder ligger ju inte för mig, uppenbarligen.
  Smet ut i bakkanten på regnet imorse. Folkfritt då-rå. Och frisk luft. Men det var fuktigt och svettigt.
  


  Söndagsmiddagen, den ohedrade,  bestod av bruna bönor och isterband. Det var tung mat. Förr i världen, när vi (mig, själv och jag) ville lyxa till det lite så brukade vi köpa kalops på burk. Fram till för cirka två år sen fanns det en kalopskonserv från Annerstedts  som var väldigt god. Dyr, men god. Nu finns den inte längre. Allt fint försvinner. Om vi skulle få för oss att lyxa till det idag, vet jag inte vad vi skulle köpa. En dubbeldajm och en påse riktigt grova chips med creme fraiche dip och grädde till kaffet kanske. Jag kan inte laga mat. Ibland kan jag dock lyckas med matbröd, men det är ju inte raketvetenskap direkt.
**
Och här en bild på Kai, last of the Brunnen G. En vacker och svårmodig man, precis som Montgomery Clift. (The right profile)
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar