onsdag 3 augusti 2016

Schlimmerwisser



2016 08 03
  Jag vet inte jag. Kuka minä olen?
Magen är bättre idag, stabil liksom. Jag var tveksam till att fasta denna veckan, men beslöt prova i alla fall. So far so good.
  Det blev en hel timmes promenad idag och det var svalt och skönt och tacksamt att slippa svettas när man känner sig svag. Men jag är deffigt piggare än i går.
  Tyvärr hade jag oturen att stöta på Pyreneern som var tvungen att leverera en lång utläggning om invandring o muslimer o terror.
När jag kom till rollling stones, som blivit 100 % rensad, fick jag se att den har börjat återställas, stenar smygs tillbaka. Det är roligt att se. Det är som om den har ett eget liv och reparerar sig själv. Liksom suger tillbaka stenarna.
  Jag läste i lokalblaskan att den man som häktades för att  ofredat kvinnor i reservatet, där jag vandrar, han blev frisläppt, men 3 dar senare på nytt anhållen för samma brott..
**
               Korvkatten e fotofarande fin.
 
***
  Jag har nu inlett medicinering med divig medicin, utskriven av en doktor Iliadis. Som jag aldrig träffat. Hen skrev ut för ett helt år, det är ovanligt generöst.
  Alla mina 3 recept är nu utskrivna av grekiska läkare. Håller dom på att ta över hela vården?
****
Jag hade dröm om att jag ägde en fin gammal tvåtakts-saab och skulle ut på en tur, men det var inte jag som körde, utan Bryske Bengtsson. Han sa till mig att låsa min dörr med låsknappen innan vi for iväg. Jag undrade förstås varför, men han svarade inte. Strax efteråt kom vi fram till plats där det stod en halvskabbig mercedes parkerad vid vägkanten. Och till min förskräckelse körde Bryske Bengtsson på den och knuffade ner den i diket. När jag chockad frågade varför han gjorde så, svarade han att personen som ägde den mersan var en idiot. ”Och så kör du på den med min bil??!” svarade jag argt. Och anledningen till att jag skulle låsa dörren var att han var beredd på att mersaägaren skulle komma och anfalla oss.
Drömmen övergick sedan till att handla om att jag var på flykt från maffian. Så kan det gå.
  Apropå bil så har jag ännu inte kommit mig för att försöka fixa dörrlåset på min bil så att jag slipper gå in från andra sidan. Kanske är jag rädd att misslyckas, att få bekräftat att jag inte duger till. Min status som glad amatör riskerar att halka ner till deppig amatör. Hur svårt kan det va?
  Det är som med schrödingers (korv-)katt. Så länge jag inte försöker laga det så kan låset betraktas både fixbart och ofixbart. (Och jag kan betrakta mig själv som både kompetent och inkompetent.) Och jag kan hoppas på att det är fixbart. Men när jag väl öppnar lådan och försöker, så kan det bara hamna i det ena läget.
Inte alls konstigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar