tisdag 31 maj 2016

Get a life, unsuspended.



2016 05 31
This blogg has become self aware.
How do I know this?  
Basic psychology is among my sub-routines.

Sista majdagen i år. Sista majdagen nånsin, ifall jag dör inom ett år. Intellektell och pretentiöös associations-referens :
Last mayday ever, if I, being a clod, be washed away by the see. Don’t ask for whom (which clod) the sea washes away, it washes me.
Eh, ok, bäst att korpa diem dårå.

Det var en varm solig sista majdag. Uppemot 25 grader mitt på dan. Somrigt behagligt, men ångestfyllt. Jag suckade tungt. Life in a box. Jag hade i alla fall inga hälsmärtor idag. Bara själsmärtor. Särskilt över att ha plågat mig igenom ett 50 tal sidor av Ulf Lundells Friheten. Gubbsjukt.
Det pågick arbete på   t e l e c o m – m a s t e n  på kullen. Efter den senaste tiden uppmärksamhet på  m a s t e r  efter ett sabotage som fällde en 130 meter hög  a n t e n n, så kände jag mig tvungen att skjuta upp mitt klätringsprojekt , en vill ju inte bli arresterad (i utvecklingen, eller av polisen, eller både och)
Träffade Pyreneérn däruppe på kullen. Han gillade läget.
Men idag stötte jag inte på den där skumme gubben. Såg honom i går, då stod han och klädde av sig inne bland buskarna. En mager likblek man i 60 års-åldern. Han ser inte ut som en predator, men vad vet man.
En får väl hålla ögonen öppna. Jag bär i alla fall alltid kniv efter två ”överfall” på 90-talet. Då beslöt jag mig att sälja mig dyrt ifall jag blir överfallen igen. Det är väl mer som en mental förberedelse.

Jag ägnade 4 – 5 timmar idag åt datorerna och kom en bit på väg, inte praktiskt men informationsmässigt. Nu tror jag mig veta hur jag skall gå till väga.

Det som hände på min shoppingexpedition igår var att dörrlåset pajade igen. Jag fixade det ju för en månad sen, så nåt fel måste jag ha gjort. Nu är det dessutom värre, för nu går dörren inte öppna vare sig inifrån eller utifrån. Det gör det ju svårare att komma åt insidan av dörren liksom.
Men det ska nog gå. Tillsvidare får jag klättra in på förarsätet från högersidan.. Mycket tröttsamt.
Jag skyller på besiktningskillen, för handtaget kändes konstigt efter besiktningen. Kanske var han för våldsam.
Men allt jag vill ha
Är ett halsband av korall
Ingenting annat, det kostar för mycket.
Taube.


                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar