lördag 7 maj 2016

Man blir härdad



2016 05 06
Fredagen kom och den kom tungt, som nazi-tyskland.
Jag vaknade vid 300 och visste genast att jag var tvungen att stiga upp, där och då.
Annars skulle jag handlöst kastas tillbaka in i mardrömslandet.
Den besvärliga hjärtklappningen höll i sig fram till 8-tiden sen, det var ju lite oroande, det där.
Tänkte hålla mig inne och vårda närvaron sen, men kroppen ville ju så gärna ut och röra på sig. Nu blev det bara en kort en-timmes runda, för hjärnan ville inte mer.
Frukost blev Njalla tunnbröd och kaffe med mandel och grädde.Efter två dars fasta smakade den enkla grejen supergott. Eller ja, kanske inte supergott, men inte så himla äckligt i alla fall. Ganska oäckligt.
Jag längtade efter riktig palt till lunch, men åt en ½ Oettkers Diavola.
På eftermiddan längtade jag efter fransk frukost, men åt musli och frallor.
Hade planerat att fixa en dator idag, men därav blev inget.  Och det var bara bra, egentligen, för jag hade nog av att brottas med ångest och hjärtsvikt i dag. Nu på kvällen känns det lugnare. Fasar en aning för Freddy-Krüger-natten som kommer, men allt som kommer måste också gå till slut. Som gäster på ett party.
Jag har tänkt att prova ett tungt täcke, typ ett kedjetäcke. Det sägs vara lugnande. Jag hade en gång ett täcke av fetvadd, det var tungt och väldigt skönt. Men dom görs inte längre, och om dom gör det så… är dom i alla fall sällsynta och säkert superdyra. Det säljs numera kedjetäcken, dvs vanliga täcken med insydda kedjor för tyngd. Sisådär en 10 kg kan ett kedjetäcke väga. Och sisådär en 10 000 kan det tydligen kosta. Jag beslöt mig för att tillverka ett själv. Nån gång.
Nu under vinterhalvåret har jag kunna använda vanliga dubbla täcken, som ju ger lite extra tyngd, men nu när sommarn är här så blir det för varmt med dubbla täcken..Sladdriga lätta sommartäcken tycker jag inte om. När jag vrider mig fram och tillbaka i sängen vill jag att täcket ska ligga kvar och inte kastas av. Hittade tips om att använda trasmattor som täcke. Då skulle vikten bli uppåt en 5 kg ialla fall. Och det sägs att ett trasmattetäcke inte blir lika varmt som ett vanligt täcke, så det kan vara en grej för mej.
Ey…


Dolda tags Social fobi, ångest, phobia, depression, APD

Avoidant personality disorder, utbrändhet, utmattningssyndrom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar