onsdag 11 maj 2016

Utsöndringar och besudlingar


Väldigt behaglig nordlig vind idag. Nästan cirka 10 grader svalare.
På natten fick jag lite gallhugg, för jag åt välan lite för mycket igår, ett ganska vanligt fenomen dagen före fastan. Kroppen försöker väl ladda upp antar jag.
Vaknade tidigt, med antydan till hjärtklappning.
Men prollen sen gick bra den. Prövade att jogga uppför störtloppsbacken, för första gången i år tror jag. Det var faktiskt inga problem. Och hjärtat protesterade inte heller. En får va gla för det lilla här i världen. I haven’t been sick yet, woo-hoo!
And the quick brown fox jumps over the lazy dog.
Sour, said the fox.


Men utan surhet - ingen sötma, det brukar jag i alla fall säga till mig själv när jag känner att jag utsöndrar bitterhet i världen.
Jag vet inte riktigt vad jag brukar svara mig själv på det, antagligen ingenting.
Sa räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar