onsdag 4 maj 2016

One step ahead of the blues



2016 05 04

*
Första fastedagen avklarad, ser det ut som. Alltid något att glädja sig åt, hörrödu. Hörröjag. Gårdagen var en konstig dag, kändes som sommarlov eller skolavslutning. Lättklädda sysslolösa människor som planlöst irrade omkring med glassar i hand på denna första riktigt varma dag på sisådär hela året.
Jag försökte igår hjälpa en gammal vän med hens dator, men det lyckades inte så bra. Dock såg det bättre ut idag. XP, no less. It’s alive.


**
Och apropå ”hen”; Häromdan såg jag gubbstrutten Stefan Löfvén i en diskussion på teve spontant använda ”hen”. Det är trevligt att det behändiga könsneutrala ordet har spridit sig så pass mycket att det spontant kan rulla ut ur munnen på en statsminister. Men finnarna har ju alltid haft det i sitt ”hän”.
***
Dagens låt, en gammal goding från J.J. Cale:
I don’t talk big and loud
I don’t run with the crowd
I’m just one step ahead of the blues.

Ofta ofta känner jag precis så. Jag klarar mig hyfsat i min dagliga tillvaro och gör det jag ska, men bluesen, ångesten, depressionen, oron, går alldeles bakom mig. Ständigt bara steget efter.
****
Dagens fordon,  det klassiska Landrovern, både tuff och gullig samtidigt, lite som jag själv, hehe (skulle vilja vara)
Bild landrover 88 ht 60


Dagens citat:
När ortens unga glopar går på jakt så verkar de
municipalsamhälls-jeunesse-dorée.

Citatet från violen från Flen av Ulf Peder Olrog.
Hur många känner till municipalsamhället idag?


Ensamhetens tal

  Kuka hän on?
Kyllä; kuka?
Yksinäisyyden hirviö tulee takaisin

 Eu-m

igranter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar