fredag 27 maj 2016

Ropa hej innan ljuset tonar bort.



2016 05 27
*
Äntligen freda dårå - sista fredan i maj dårå. (kanske den sista majfredan nånsin, vem vet, va?)
Heller ur?
Och jag har kommit till inlägg nr 71. Inlägget är ett jävla skit, men nu har jag ju baxat det ändå hit. Och det vore ju synd att ge upp nu, så nära 100.
Nä-nä-nästa vecka har jag inlagt i hela 3 månader. Vanan etablerad i synapsernas kopplingar. Hjulspåren synliga på denna bild.
 

Så från och med nästa Torsdag kommer allt att gå automatiskt mer eller mindre. (Nä-nä-nä, jag får nog allt traggla på som vanligt jag.)
Det såg ett tag ut som om jag skulle klara mig igenom hela veckan utan att brista i gråt, men i morse brast jag. Plötsligt bara, precis innan jag skulle gå ut. Det är ytterst ovanligt, för jag brukar vara alldeles hopbiten och på G och rustad och så, vid den tidpunkten.  I och för sig var det ju en passande dag eftersom det småregnade hela dagen.
Och på en fredag morron är det ändå få folk ute.
Lite håglöst påbörjade jag återställning av stenraden, kanske har projektet nått vägs ände, så att säga. Kanske är stenarna trötta på att flyttas fram och tillbaka. Dom är ju inte vana vid så mycket rörelser hit och dit. Kanske är det vänligast att lämna dem ifred nu och tacka för gott samarbete.
 

**
Kanske har jag en ny ide, ett nytt uppdrag från min…….uppdragsgivare.
Should I choose to accept it. Missione impossibili. Det handlar om att dokumentera verkligheten med en kamera som filmar resor i omgivningen. Slow movies. Men jag vet inte. Jag är så trött på mig, själv och jag. Allihop är odrägliga egon, den ena värre än den andra. Fast det finns värre, till exempel över-jaget, hen är en riktig översittare och besservisser. Men hen får aldrig vara med på våra fester, så hen har väl anledning att vara sur. Heller ur?
***
Idag var angry inch day. Not så very angry today. Don’t ask for whom the bell tolls, liksom. Yes siree, it tolls for – mee.
If a clod be washed away by the sea, that’s mee. Europe is the more.
****
Idag hade vi stora planer för dagen. Tvättning, städning, datorfixning. Nu är klockan snart 00:00:00, dvs ingen tid alls. Den tiden gillar jag. Ibland kan den bli ingången till lodjurets timma. Men oftare vargtimme. Eh, men jag får lov att erkänna att ingenting alls kan benämnas med ”utfört” idag. Förutom bloggen, men den skriver ju sig själv. Och, som nu, skriver om sig själv, i meta-format. Det är som en supersträng som vibrerar tillbaka på sig själv, i flera dimensioner samtidigt. O-observerbart.
Igår producerade jag i alla fall en animation, eller två. Den andra ser ut så här.
Variation på tematat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar