måndag 28 januari 2019

Ei minua vastaan


   
...  * ... **
  Det snöar en del. Jag har ont i magen. Hundarna pissar i snön. En av dom tillhör Ödets Nio Hundar.  Nu när jag har lagat tanden kan jag äta äpplen igen. Det var länge sen. Det var väl syran i äpplen som trängde in i pulpan och orsakade intensiv smärta. Nu är kaviteten pluggad.
   Enligt Bodil Malmsten är vi (levande) bara här på en kort semester från den eviga döden. Well, that was an itsemurha teenie weenie jumalauta dot bikini.
   Jag hade skottat fram bilen häromdan, men nu är den översnöad igen. Jag har lite abstinensbesvär. Har inte kört bilen på mer än två veckor nu. Kanske kan det bli ett rekord på tre veckor, om jag kan vänta tills på söndag med att köra igen. Ei minua vastaan, så att säga. Mutta nyt.
  
...

Några ord om några av själens alla ansikten:
Egot, blogghunden, fru Svensson, texten.
Det vore skönt att komma bort ett slag. 
Och vara ledig mitt på dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar