tisdag 4 december 2018

Random ramblings, Part 15


  För öh-vrigt tillverkade jag igår en söt liten kaffesked av eneträ, som jag hämtade från en torr, död enbuske i reservatet. Därvid kan jag ha gjort mig skyldig till ett gräsligt brott mot natur(vårds)lagen.
 Men då jag är rädd om mina dyrbara koppar som jag vill undvika att repa emaljen på, med mina hårda skedar i rostfritt stååååål....så...
Die köpfe som, till skillnad från mig, äro värda att vårda.
  Ma précieuse porcelaine, comme tu le dis. 
A la tête, comme ca.

  Det var -10 Cell-cius när jag gick förbi det lokala fängelset och där; upptäckte jag att min skugga skakade sina gångpinnar åt mig. Eller åt fängelset, arbeit macht frei, zo zu zagen. Was weiss Ich...



Mysterier Del 1:

Vilka är dessa "oönskade händelser"? 
Har det nåt samband med Mysterier Del 2:?
Åh nej; är vi inte säkra längre?!
Och är lösningen verkligen att flytta till Balkongen? Alltså vi människor, alltså...
Eller är det bara jag, den proverbiala sollipsisten?

Mysterier Del 2:
Från Afrika till Torne Träsk:
  En mystisk, en-tonig, ihållande vibration. Det kan vara ett förebud för jordens undergång. Våran svanesång.
  Ett urtida jordiskt monster som vaknat ur sin törnrosasömn på havets botten. Och som vredgas över hur vi har förstört och plågat planeten.
Comme tu le dissss. 
  Det kan vara början på en serie apokalyptiska jordbävningar som raserar hela vår civilisation, kanske allt liv på jorden, av en slump, helt plötsligt.    Vår tillvaro här är ju oändligt mycket bräckligare än vi nånsin kan förstå, tror jag. Och i det samman-hanget är min medfödda plåga, den sociala ångesten, en jordnöt, i jämförelse. Alltid nåt att glädjas åt.
Toujours quelque chose, mon coupain.

  De e-e-e nog bäst att flytta till balkongen i alla fall. Vi är inte säkra längre.
..

Danskheter Del 1 (TV4):
..
Danskheter Del 2 (TV6):

..Men inte danska 
- det är ett skitspråk för skitfolk.

Comme tu le dis.
Postapokalops: Breakfast for winners.
Immer etwas.
Hier endet die zufälliges tiraden, teil 15.
Danke sehr für die 'reinschauen. 
Komm bitte bald zurück.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar