fredag 22 juni 2018

Urban kampanj del 1


2018 06 21 Urban kampanj del 1.
..
Så kom och gick årets längsta och ensammaste dag, sommarsolståndsdagen.
Och ljusare än så här blir det inte, kamrat.
Ensammare än så här blir det inte. Åtminstone inte på en midsommar-afton. För att citera mig själv (Vilket är höjden av pretentiösitet);
”Imorron är det midsommardagen, men jag har vidtagit mått och steg för att klara mig undan med livet i beh1ll.”
Diebus Horribilis, Juni 22 2016.

”Och det ska jag säga er; att i, det får man ta när man är skojt”
Ur Skojten, rad 70”


https://www.youtube.com/watch?v=iPOsER1G7DU  

Eh; Medarus o hydrokortison.
Sprit o tabletter. Till ingen nytta.

 Jorå, igår, dårå, tog jag mig en rejäl shoppingrunda, 7 ställen i ett enda svep och jag glömde inte en enda sak på hela vägen i min urbana kampanj. Min provianteringsexpedition i asfaltsdjungeln. Och jag blev bara dåligt bemött på ett ställe, apoteket Hjärtat. Hen var väl sur över att behöva jobba i kassan dan före midsommarafton. Hen påstod att hen aldrig hade sett en hydrokortison 50 grams tub. Inkompetenta jävel.

Och hur kom det sig att jag blev skurken?
Är det en gåta, eller en bekännelse?


..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar