torsdag 4 januari 2018

Faux Pas (Sovjet edition)

-
.. 
Eh…intro:
Moi spiritual adress: Sovetsky soyuz
Aber; Raketenwissenschaft, es ist nicht.
Die Taschenlampeherzen - schau dich an.

Mistro:
Jag har träffat en ny doktor. Det krävdes betablocks, felodopin o sobrilo. Men jag vet inte, jag. Alla på den avdelningen, utom di hårda sjuksköterskorna, går som katten runt den varma gröten, och runt fet-elefanten i rummet. Något enerverande, men hej troll.
Jag har börjat utveckla en cis-fobi, tror jag. Avskurna delar och sånt.
Men; breaking news: Bistro:
Jag är inte ensam längre. Nu har jag ett husdjur. Det flyttade in i höstas, självmant. En villvarelse som klättrade uppför husväggen, flera våningar upp, in genom just min balkongdörr och upp på väggen. Jag känner mig lite utvald.


Min kära sambo Snigeln. Behöver inte konverseras, smekas, matas, rastas eller nåt. Den har klistrat fast sig själv på väggen. Den perfekta partnern.
Men när våren kommer vill den nog ut och röra på sig. Kommer den att krafsa på dörren, tro?
.
.
Idag bakade jag bröd. Minivörtbaguetter som ser ut som bajskorvar. Notera likheten med Oumuamua.

Ingredienser; mörkt matbrödsmjöl, rågsikt, smör, kryddnejlika, russin, rivna äpplen, porter samt honung från Ukraina. Vårt blågula broderland.
.
Men vi är ju ryssarnas moderland. Jag tycker inte att dom visar oss den respekt och den villkorslösa kärlek som en moder har rätt till.


Reverse video experiment. A little creepy-scary.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar