måndag 5 december 2016

Det här kan inte vara bra

  Spanade mot söder, varifrån varmluften kommer rullande. Horisonten glödde. Ett järtecken i skyn.
   


  Och jag vet vad dom tycker om mig. Jag känner mina pappenheimare.
Ich kenne sie. Jag är en usel kämpe. Svag och rädd. Mitt motto; Det är aldrig för sent att ge upp. Inför ett gupp.
  Jag fick ett brev från  K l i n i k e n . Blodproven från förra veckan visade ”förhöjda” värden av sköldkörtelhormon. Dom vill ha fler blodprover. Och ett av symptomen på sköldkörtelcancer är ju precis det som jag upplevt sen början av året. Irriterat svalg och svårt att svälja. Plus saker som upprepade envisa förkylningar och kräksjuka. Men det är ju aldrig försent att ge upp här i livet. Och att tappert kämpa mot krämpor, det ligger inte i mitt DNA.
  Jag ryckte upp mig och försökte distrahera mitt fallande alter ego med att byta till vinterdäck på Svarta Faran. Men väl inne på GDS-hallen visade det sig att jag glömt låshylsan till hjulmuttrarna. Och så handlingskraftig e ja inte, att jag i ett sånt predikament skulle klara att åka och hämta låshylsan och fullfölja projektet. Nä; Jag gav upp och åkte bara hem och suckade och la mig i soffan. Sån e ja.
The end is nearly.
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar