fredag 9 december 2016

Ull eller skrik?



2016 12 09 *


  Seven of nine. Från 2001. Bättre än så här blir det inte. Jag har inte blivit animationsbättre på 15 år. Det är lite trist. Ammunition. Tack.
   Men se; fredagen kom som en brand på tapeten. Natten var sisådär. Jag blev jagad av satanistiska zombiespöken och övernaturliga rabieshundar. Och jag sprang och sprang och sprang.
  Det var som alltid i alla fall trevligt att bryta fastan, fast det är förstås, åh som alltid, ännu trevligare att föreställa sig att bryta fastan medan man är inne i den, så att säga. När man väl bryter är det bara blaha blaha. Men så är det väl med det mesta här i livet. Man ska alltid försöka ta ut glädje i förskott,  för kanske - är det den enda sanna glädjen man får uppleva.
**
  Men hej och hå, jag kunde gå, en lång runda i reservatet så. Solen var ljusår bort och värmde inte så himla mycket, men bjöd på fina effekter. Jag tycker om de dramatiska skuggorna som uppstår i skogen när solen står lågt. Det är liksom nåt uråldrigt hedniskt som händer då.
 



Här både står jag upp och ligger ner på marken.
Både död och levande på samma gång.
Och hälsar på mig själv. Och jag hälsar tillbaka!
Ä int dä ba fö .... märkligt?
  


***
Notis  1:
En ensam gen orsakar många sjukdomar
En enda gen kan vara avgörande för risken att drabbas av flera allvarliga sjukdomar, visar en ny studie från Uppsala universitet.
Enligt studien är det genetiska skillnader i FADS1, genen som avgör vår förmåga att tillverka fleromättade fetter som omega-3 och omega-6, som påverkar risken för bland annat flera cancerformer, rubbningar i ämnesomsättningen och inflammatoriska sjukdomar.
"Fleromättade fetter är inblandade i förvånansvärt många processer och förhoppningen är att de nya kunskaperna ska göra det möjligt att behandla några av dessa sjukdomar på ett riktat sätt", säger Claes Wadelius, professor i medicinsk genetik vid Uppsala universitet och ansvarig för studien, i ett pressmeddelande.
Jag läste det som ”ensamhet orsakar många sjukdomar”.
Men det kanske är bönor i samma kapsel.
  För några dar sen undrade jag om den här bloggen är mycket skrik för lite ull eller mycket ull för lite skrik. Nu undrar jag vad som i så fall är ullen och vad som är skriken. Och vem fan är det som klipper?
Exthithenthiellth allthå..
 
Notis 2:
Bocken till trädgårdsmästare,  ännu en.
President in spe, Donald Trump,  har valt Andy Puzder, vd för en stor snabbmatskedja, till blivande  arbetsmarknadsminister, rapporterar Reuters. Lycka till med det, amerikansk arbetarklass som röstat på Trump. Dethpicable.
****                                       
Här är min fredagslunch:
  


    Gammal hederlig pitepalt.
As times goes by.
    Bättre än så blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar