torsdag 15 december 2016

Dan efter...


(Having fun yet?)

Men, vad jag är tom tunna ikväll! Utan skräll eller med.

Jag vandrade på stadens gator idag, 2 x 30 minuter, som om vore jag en vanlig människa.  Men jag gick inte in på en bar och beställde ett glas mjölk. 
  

Lyckades fånga min undflyende skugga/alter ego på bild:



En kall och bitter vind svepte in genom mina tomma ögonhålor och omslöt mig i en frostbiten skrud av skuld och och och förskräckelse. My quilted guilt, as it were. Som straff halkade jag till och råkade ut för en kotglidningsattack, så nu har jag ont i ryggen också. Pinligt.
Åh, gårdagen var den sämsta årsdagen på 6 år. Ångest och drang och hjärtklappning. En kopp glögg, en princessbakelse och en frukt och mandel. Sällan har det smakat så lite. Och magen tyckte illa vara.
***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar