fredag 16 december 2016

Pansarplåt och sakrament



  Fredag, pas peu, mon dieu.
Jag fick två kallelser till idag. Den ena till bilbesiktning.
(Jag är väl en av de så kallade kallade. Än ska en hit, än ska en dit)
  Den andra kallelsen var dock en frikallelse, från ytterligare ultraljudsunderökningar, eftersom polypen inte växt. Det var ju bra det.
Much good, that did.
  Det är väldigt isigt nuförtiden. Jag är tvungen att använda dubbar på dojorna annars vore det omöjligt att gå med kraft.

 
Den snidade stock-räven på lekplatsen sitter vackert.     
   

Stockbjörnen har bara halvt täcke nu. Men våren är långt borta.
***
Här ett dagboks-inlägg från 1986. Skriven på en Commodore 64, utskrift på en primitiv 7-nålars printer, därav de ”uppskjutna” gjpy.



Kuriosa. Jag har i alla fall hämtat mig något från gårdagens pärs, med lite medicinhjälp dårå.

Experimentfilm: En vän i solen
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar