onsdag 21 december 2016

★ Midvinterblottningar



2016 12 21 ...
  Tog en kort och långsam promenad idag. Ville inte riskera rygg.
  Men idag var det som inget väder alls, typ noll grader. Vinden ven. Isen på gångvägarna har smält bort. Kvar ligger tjockt med vasst knastrande grus. Det sliter på skosulorna.
  Och det ser ut att bli blidväder hela vägen in i nästa å-å-ångest-år. Men kanske kommer syndernas förlåtelse, för allt illasinnat munväder, dårå.
  Ah, but the evil mouthweather befalleth all. 
And a man hath no preeminence above a beast. Vanity.
   

   Utan att jag fattat ett beslut, utan att jag riktigt märkte det, så verkar jag ha avvecklat mina dagliga stretchningar och styrketräningar. Jag undrar varför. Är det meningslöst att underhålla en åldrande kropp som närsomhelst kan slukas av livets flod?
  Jag har istället invecklat mig i moraliska dilemman. Kalla det mentala stretch-övningar, kanske. In i det sista.




   

     

**///~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar