måndag 26 december 2016

Martyren meddelar:

2016 12 26 Martyren meddelar:
Painday 2. Pax vobiscum.
Åh, kropp-jäveln bråkar. Reducerar mig till en ynklig en, nästan en martyrrrrr.

Det är ju en massa saker som en får svårt med när en har ont i revben. Till exempel att bajsa. Men en gör så gott en kan. Fixar och trixar och står ut. En krycka hjälper till exempel till när en ska stiga upp ur soffan.
Pax vobiscum.



Förrätt sillsallad, direkt från fabrik.

Här min lilla egengriljerade skinka som i alla fall spred en julaftonsliknande doft i lägenheten. Den sanitära.

Nånstans under allt detta finns mitt matbord. Att äta min julmiddag här på ordentligt sätt, det var förstås ett ouppnåeligt mål, det borde jag förstått.

***
Istället åt jag med detta trevliga sällskap. Jag tycker om Sanna Nielsen, hon är snäll och hon vet vem jag är, det är det ju inte så många som gör.
Hon sjöng en fin version av en Joni Mitchell sång---

**\\\~











  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar