lördag 10 december 2016

Snödagssyndare i småtto




Idag såg det ut så här i reservatet.
(Halvlyckad evighetsanimation, 2 sekunders loop)
 Det snöade sen lätt hela dagen och hela kvällen.


En fin träbjörn i reservatet, uthuggen ur en stock.
***
Jag bakade en sats saffransbullar och dom var vackrast så här, innan gräddningen. Dom ville inte jäsa ordentligt och smakade inte så mycket saffran, men annars gick det bra. Dårå.
****
Mitt ljuva 90-tal.  Jag hade två svåra saker att kämpa med; äktenskapet och chefsrollen. Bara det ena av dom hade varit en övermäktig uppgift. Båda två på en gång; naturligtvis fullständigt omöjligt att klara av.
Jag borde ha tagit båda dessa Matsar ur sina skolor på en gång, de var dömda att misslyckas.
But when i said hello to the devil,
I said hello/goodbye to the angels too.
That being said.
Idag har jag ont i ryggen och halsbränna och förresten: det här med det militära, är det egentligen så lyckat?  Pang och bom och dunder, det skapar ju bara otrivsel.
(Citat från profeten Skojten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar