fredag 29 maj 2026

Äh--> ntligen fredag. Die grosse knullert.

 


Det finns bara en kung i skogen. Som kan bära upp en krona.


                           Victor Malm, betyg F, för "försök". Jag börjar gilla den här express-muppen. Han har hittat en position som han försöker hålla, oavsett vad som händer. Det är lite gulligt, faktiskt. Kanske är han på rätt sida av historien, trots allt. (Font Verdana, mellanstorlek)..

...Men i motsats till mänskliga kungligheter så kastar
älgen sin krona när den fyllt sin uppgift. Sen växer
en ny krona upp om man är duktig på sitt jobb 
(att vara älg-tjur). Inte för att den här Viktor ska
jämföras med en älgtjur. Utan tvärtom; om du 
förstår vad jag menar. Om du gör det, meddela
mig, annars vet jag inte.

Noterat: Jag hade en gång en chef som mest kommunicerade via post-it lappar. Det var ju svårt att få feedback på det viset. Det slog mig att mitt sätt att driva den här bloggen liknar i stycken denna min gamla chefs sätt att kommunicera ut sin vilja på ett sätt som är svårt att besvara, när man inte besitter något "eget" post-it-block..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar