fredag 9 juni 2017

De football rant



2017 06 09
.
.
Med anledning av att Sverige genom att besegra Frankrike ikväll, gick till ledning i vår kvalgrupp till VM.


Nutidsorientering del 1: .

Den här bilden fick i en universitetsstadstidning illustrera ”Student 2017”. Fin bild av jämställdhet idag. Tjejerna som blygsamt tränger ihop sig och en kille som skamlöst man-spreading breder ut sig och placeras ovanför, som en självklar självutnämnd kung. Vi vet ju inte hur bilden kom till, kanske valde studenterna själva att placera sig så här, men att just den bilden valdes ut för att representera dagens studenter, det säger något om hur det står till med jämställdheten 2017. En kan ju tycka att någon vid redigeringen borde ha reagerat...  
****
Forntids orientering del 3:
 .
Mina favoritchips har utgått ur sortimentet. För min mage är detta bra, för min epikurism är det sorgligt. Caveat emptor, kompis, caveat emptor!

***** .

Tuff handbollsbrud, Linnea.
******
Reservatsnyheter:
.
Sommarklippta får chillar i hagen.

****
Personliga nyheter:
Jag drömde om att mitt urin var nästan svart för jag var uttorkad.
Jag drömde om chefens fru.
Ibland silas knott och sväljs älgs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar