Det här är kanske ett kommande inlägg. Men just nu är jag sjuk o orkar inte tänka klart. Fick i alla fall en idé om en idé. Mitt i feberdimman. Kanske blir jag lurad av febern, eller är bara allmänt förvirrad. Mer eller mindre än vanligt. Tja; sådant kunna hända den bästa. Men alltså även mig. Det kanske bara blir en distraktion, men det (atjoo!) vore väl inte la première fois, mon pote.
O om det skulle visa sig vara det sämsta som.. så må det vara hänt.
Jag menar väl (i överförd mening) att just nu så har det väl i historisk kontext aldrig varit så många länder samtidigt som styrts av The Asshole Association, som nu. Flåbusarnas förening, eller hur. Vänster eller höger verkar heller inte spela nån större roll. I stort som smått. Lokalt som globalt. Rektalt som oralt.
Dom verkar vara ute efter vår allra sista spottstyver, (rolig svensk historisk synonym) o dom går över lik för att få den. För att fullfölja tankespåret så pungslår dom oss, så att våra.allra.sista.spottstyvers. ska trilla ur vår symboliska/anakronistiska penga-pung. Aj, aj, jippie, baby. Samtidigt så har dom mage att låtsas vara förnärmade när dom anklagas för att sko sig på samhällets fattigaste o svagaste. När deras slemmiga händer ju avslöjar var dom har varit o snott åt sig.
Å, det är inte bara jag som tycker så. Eller är det, det punkt punkt punkt. O sen kommer vi till det värsta; när di väl har skott sig på våra allra sista spottstyvers, så vill dom ändå ha våra själar genom att försöka tvinga oss (o ibland lyckas) att hylla dom som våra hjältar..
Mycket förnedrande, detta.
Men kanske jag bara drömde om att jag skulle skriva en text som den här, det vet jag inte. Tiden får väl utvisa det. Jag tror inte att det var meningen att (texten) skulle se ut just så här. Men bättre här än ingen stans alls. Det är väl ofta min paroll i mitt blogg-arbeit. Som jag ju inte sköter inne på rinken utan här, inifrån utvisningsbåset. Som jag inte har byggt själv, bara inrett. Vilket skulle bevisas, baby. Det finns ett VAR-system här inne också, som jag ärvde, men det har jag inte lärt mig sköta än. Men när jag väl har lärt mig, då jävlar ska ni få se på gnistor. Då kommer inläggen att glöda.
lördag 6 juni 2026
The Asshole Association, spottstyver, pungslå.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar