onsdag 27 mars 2024

Sånger från en undergångsutopi. Del 2 av 3. Ahimsa.

 Eh, Om du inte kräver nåt av andra kan ingen kräva

nåt av dig. Eller va. Har jag verkligen levat så.

I så fall; aj aj jippie. Nu verkar det som om jag

tappat en annan tve-eggad försvarsmetod; 

tröstätandet.  Den kanske försvann tillsammans 

med inbillnings-förmågan. 

Jag tror att de kanske hänger ihop på

något sorgligt sätt. Kraven, trösten, inbillningen.

Något slags faux-pas,... eller rättare sagt; pas-faux.

Eller pas-faux-pas. (I vals-takt, dårå)  

If it's not helping, it's hurting.

I mina desperata försök att träna mig i form så

kanske jag har slitit ut mina knäleder i förtid. Precis

som ett bildäck har ett visst antal mil i sig.  Sen blir

det punka o man kör i diket. Det går ju bra det här.

Nä, kompis, du kör ju nere i diket. 

Se upp för mötande trafik.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar