fredag 22 december 2023

Skriv några rader Del 1 av 4. (The Ulla Bill-ReQuest)

Hur svårt kan det va->



Aj, aj jippie. Jag skriver några rader och ser vad som händer i min egen värld, här, där jag bor, ännu både vaken o talbar, som det heter. Med min alldeles egna, men inte alltid så adekvata vokabulär. Kanske är det mera vokabulimi. Typ jag sjunger "Aj, aj, jippie".
(Och nej; det hände inte så mycket. Vörtbrödet blev torrt o trist, skinkan blev snyggt griljerat för en gångs skull men smaklös o allmänt trist. Jag kunde ha räddat upp det med skogsglögg, men den tog slut redan på torsdan den 20 dec. Julmusten var rent äcklig. Försökte med doritos på kvällen men det var också äckligt o chipotledippen alldeles för stark, jag fick slänga skiten i kompostpåsen. Men felet ligger nog som vanligt hos mig o mina pissdåliga smaklökar..)
I morron ska jag äta en fryst pizza, men jag har inga förhoppningar alls. Bara ont i ryggen. Bra att jag har nånting. Eller bra att jag har nånting. Jag vet inte vilket som är bäst. Det förra eller det senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar