tisdag 19 december 2023

Simpel stereo-test-video. (version 2E)

 Jag gjorde en enkel liten film, inte om kärlek, utan om att kolla stereoeffekten.
Jag har lite problem med den nya dyra receivern jag köpte på black friday.
Kanske var det ett black buy.
Filmen om kärlek kommer senare. Ock ja,(g) har man inte problem, så köper man sig det. Kosta.Vad.Det.Kosta.Vill.








En liten film om kärlek. Ock trygghet. i ett evighetsögonblick.






Men allting är just nu mycket osäkert o mycket skrämmande. Tillståndet i världen speglar mina inre, eh, "motsättningar". Ock alla mina sjukdomstillstånd har också sina värdsliga motsvarigheter. Ja, hela världen ryms ju inne i min varelse. Bevare mig, vilken ondska. Ock bevare mig väl; är det här ondskans röst som talar genom mig. Typ "Det här är vänster sida!" Ock är det jag som sprider ondskan oavsiktligt eller dolt. Eller är bloggen en maskin som dödar fascister.  Men jag har den omvärld jag förtjänar, kan jag ibland... känna. Men hur i all världen kan en sådan omvärld rymmas i en människas in-värld. Gör jag allt jag kan. Svar nej. Hur skulle jag kunna det. Om jag inte kan kontrollera min invärld, hur skulle jag då kunna kontrollera min omvärld.. Vore jag religiös på ett annat, enklare sätt, så skulle jag kunna säga att det är djävulen själv som härjar runt i världen o nöja mig med det. Det är inte mitt fel. Ock om det är det, så är det i alla fall sällsynt. Jag skulle kunna göra en "simpel stereo-test-video" som handlar om min själ. Slår det mig. Du fattar: "Det här är vänster sida..!" (words to live and die by).. Å du, det är väl ändå bättre att vara pigg o nykter än slö o full, schlägt es mich.
 (Other words to live and die by)
För att inte glömma det gamla social fobiska: 
Schau mich bitte nicht so an.
[This machine...Woodie Guthrie]

Addendum 1:
Någon påpekade fullt korrekt att det inte heter 'pigg o nykter' utan 'pigg och nyter'. Nyter betyder förnöjd o glad. Man lär så länge man har elever. Nyter är ett bra ord. Både glad o nöjd, samtidigt. Vilken sällsyn fröjd det måste vara, kompis. Detta har ord har jag nu införlivat i min vokabulära verktygslåda. Dock i facket med etiketten "pretentiösitetsvarning."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar