lördag 21 september 2019

Det börjar bli varmt. (I prövningarnas ugn)


Frestarn lägger ut försåt,
snaror på vårt levnadsstråt,
hjärtat gråter för vart fåfängt ord
och tanklös gärning här,
och i prövningarnas ugn
är ej lätt att vara lugn.
Vi förstår hans vägar bättre... ovan där.

(Just don't look down)
 
Tonio K, Practically invisable. Yugoslavia 1999 album
 


**///~
,

(Don't look down.)

Minnen, vet inte om jag minns något som hände eller om jag bara minns att jag kände något om det som hände.
Jag tänkte t.ex. på hur varmt det var i fjol, men när jag tänker tillbaka minns jag ju inte de varma dagarna, i sig, bara att jag kände o tyckte något om vädret. Dagarna i sig är bortblekta för evigt. I efterhand försöker vi fylla i konturerna o lägga till detaljerna, men dessa konturer o detaljer hämtar vi från idag o från vårt generiska arvs-arkiv. I verkligheten är vi praktiskt taget osynliga, redan dagen efter. 
Don't look down.
Praktiskt taget är även länken till låten (Don't look down) "osynlig".
Numera. Kanske går det att fixa. Av en kompis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar