onsdag 19 oktober 2016

Välkommen till personkrets 3



Pop quiz:

”Vi går på våra minnen, som på glödande kol.
Närsomhelst kan vi börja brinna.”
(NTS: hvem skrefv dheta?)
Svar: Kjell Höglund, Magdalenas Hemlighet, Tidens Tecken 1984. Så vackert att det gör ont i själen.
Just nu är det många som ringer. Du behåller din plats i kön.


Här ett dagboksklipp från 1969  (!>!)




(Försökte lägga in det under rätt datum, men Blogger accepterar inte inlägg från före 1970 haha, så gammal e ja, haha.
 

Här huset som gud glömde. Ingen vill bo där, trots ett vackert läge vid en litet träsk.
 **
Variationer på ett tema:

Det är en viss fördel att ha fristående säng. Då kan man alltid skylla på att man klivit upp på fel sida.
***
"There is a crack in everything,
That's how the light comes in."
 Leonard Cohen, Anthem, 1992. (Knivhuggs-vackert)


****

"De e alltid nån debatt i gång och jag kan inte se dom
Jag blir full av mörka tankar flera dar.
Jag önskar att jag deltog lite mer i det sociala
Men jag behöver ha det mesta av mig kvar."
Winnerbäck, En vän i solen., 2016.
Kanske inte så vackert att det gör ont, men nog nyper det i hjärtat.



****
Rivning av ett vackert skolhus. Gud glömde inte huset, men här dög jag inte och nog dog jag lite i huvudet. Raseringen av min själ påbörjades.
  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar