söndag 18 augusti 2024

Har skeppet seglat.

 Well;  how about the highly inappropriateness of walking around as something that is supposed to look like a mensch. And not appear as wolf.

        Ja, och 30-talet ringde. Det vill ha tillbaka sin tidsanda.
        Men jag kunde tyvärr meddela att den tidsandan redan
        har seglat iväg på ett fairweatherfriendship, det som
        byggdes på 80-talet. Av oanande folk som du och jag.
        Ja, mer du än jag, men i alla fall.



Notera: Jag har det kämpigt, men fasaden måste upprätthållas till varje pris. Jag låtsas inte om att jag dricker ett glas sherry då och då, i min ensamhet. Något håller på att krackelera, än så länge oklart vad. Är det min själ-bild. Är det, är det, är det. Snart måste jag ha c-cup. Sicken riddare av en sorgligt tjock skepnad, kompis. Måste jag gå igenom alla rörelser varje jävla dag. Kanske, kompis, kanske måste jag det. För att leva lite till. Ringer vällingklockan. Vill den ha sin klang tillbaka, ohörd. Ingen vet hur det ska gå till. Jag är ju själv ohörd och oberörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar