söndag 21 juli 2024

Osmickrande uppföranden. Del 3 av 4. Oh, ye of little spite..

Supplementalities. Provisorisk text. världsläge.
Jag försöker väl få ordning på det här spretiga inlägget, 
(efterhand, inte nu.)

Insikt 52B:
Min bil försöker se ut som en bättre bil än vad den är. 
Plötsligt förstod jag att jag är likadan.  
Så trotsigt av mig. Så pretentiöst.
Men är det jag som är en avbild av min bil,
eller (slash) är det bilen som blivit en avbild av mig.
Food for introspectivity.
Das ist hier immer so, kumpel.
Vad kom först, typ, hönan eller ägget.

Avgasrör kupp. Up me sleeve. AIW. lång bild.

[picture] 
rekordcykling. bild. 
[film]


Inom parentes: Jo tjenare på dig du....
Och var står du i..... allt det här.

Upp till knäna i skiten känns det som.
Vart man än sig i världen vända,
Ser man blott sin egen ända.
Lycka kommer, lycka går.
Du förbliver... öppet sår.

Ett pågående "arbete" , detta här.
Kanske inte så mycket ett "arbete" som en förvaltning av en existens.

Jag vet inte. Är det jag som är existensen här.
Eller är det existensen som står här, tätt bakom mina manifesteringar, i skuggan av bokstäverna.
Känns det inte ofta som livet bara är en fåfäng skuggfäktning i skymningen. Säg mig. Säg...mig.

 




Jag kommer ihåg allting.. 

The Dear John Prine, my musical companion for like 50 years..

Another old swedish proverb, very classic:
"Praise the Lord, here comes the tax-return!"
Information for the anointed Sweden-friends.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar