lördag 27 april 2024

If wishes were horses (utkast 8)

 TEST 1E

 (Öppnar på locket o släpper ut ödes-hundarna) 

>för ung för att redan vara där, dit jag är på väg. 
Och är jag för gammal för att gå tillbaka...
har jag sedan länge gått för långt...
Om önskningar vore hästar, skulle jag ha...
ett gravt syftningsfel.
Medfött eller förvärvat, spelar ingen roll.

En påse förvirringar o försvinningar.
Ett kungarike för ett knä att gå med.
En ranch. Japp, Ay Ay Jippie. Jay. 

typ så.

Och en ny bro till andra sidan ån gör det lättare att komma till... ingenting. Det är ett nollsummespel. Låt oss dansa den svenska
nationaldansen "Å ena sidan, å andra sidan, här bor vi!"

[infoga deruski-video, the splitting apart version]

och infoga:
christ, i'm so mixed upp n' lonely.
can't even make friends with me brain.

De curse of de bellybutton babies. Spousal betrayal. 
I'm riding me old stick-horse. If wishes are stick-horses,
I have ranch full. 

                  Browsers welcome.
Confusios, me old teacher, told me untold details
of me youth.  Seems lika' all this (o'long) time I have
been trying to find a problem to me solution.
But the wagon should be pulled by the horse, 
stick or no stick, not the other way around, baby.
Det bara förefaller så eftersom vi äro i en till synes
oändlig utförsbacke. Ett utförskap vi själva hittat på.
Det är vagnens tyngd som driver hästen. Och vi sitter
inte i vagnen. Vi är hästen. Den här färden slutar
i botten. När vagnen har krossat oss. Allesammans.


"Ner, ner, ner, nerför backen ner."
https://www.youtube.com/watch?v=-3y_RVclmt8


kanske förgäves, men mittenbildens övning har jag införlivat i mitt dagliga liv...immer etwas, leute, immer etwas.

And do not tell me anything I do not know. 
Jag vet inte vad jag skulle göra med den informationen.
Jerusalem.
Dagen får timmar varje dag, men lyckas aldrig behålla dem.
Mörkret talar om ljuset som sin fiende.
Munnen talar till hjärtat som saknar... filter.
Så allt som kommer fram är gallimatias.
Och jag plockar fortfarande mina blommor från en trasig poesi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar