tisdag 21 december 2021

Oh, no! Got a humdinger of smolk in me beaker of joy.

 God jul, copain. Skrev jag ironiskt. Det här ser inte bra ut. Dock passerade jag Styx när isen låg tjock där ett tag. Först upptäckte jag inte att jag var i Hades, för det såg inte så farligt illa ut där på andra sidan, men sen såg jag människor, varelser, och då vände jag om och följde mina gamla fotspår tillbaka över en förrädiskt snöbelagd is och vips var jag tyvärr tillbaka i di levandes o lidandes värld igen. Allt är som vanligt. Smärtor o nedstämdheter. 

"För vem som helst kan väl bli gammal och sliten. 
Men inte hur som helst; om man hör till eliten 
blir ålderdomen ofta livets gyllene final. 
Men värk och ensamhet; sånt botas bäst... med Hibernal."

Oder so was. Schmolk oder nicht.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar