måndag 31 maj 2021

Last chance texaco

 Åh, sista maj-dagen. Idag måste jag fixa ett inlägg om jag ska nå mitt mål med minst 4 inlägg per månad eller ett per vecka. Men hur ska fläsk-fia orka, frågar jag mig. Men blir svaret skyldig. Negativt saldo där, men vem är gäldenären och framförallt vem är borgenären i allt det här. Men du vet: jeg är en udugelig dritt-jente, jeg. 
Som sen blir mig själv skyldig till alltsammans. Och alltsammans blir sen skuldsanningens sura efterbörd. Och skuldsaneringen efteråt svider. Som efter ett hårt och torrt .... samlag.





Eh; undersökningar av en proffs-professor visar undvikligen att materialet på den här ploggen innehåller 15 % rent guld. Dock okonvertibelt, men i alla fall! 15%! Då förstår man att bloggen har så många läsare. Guld utan att betala ett öre! Jag försöker själv läsa min egen blogg så ofta jag orkar, men det är ju mycket skräp att gräva igenom för att hitta det där guldet, och jag... Jag har inte så mycket ork. Skyll på hypotyreos eller vanligt svenskt latmaskeri. Men kanske är det bara wildcat money när allt kommer omkring. L'or des fous. Pyrit. Allt som glimmar rimmar ej. Men dumskallarnas sammansvärjnings-guld är populärt.
But;
My name is Joan Johnsson. I come from Wish-Consin.
And I tell'em!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar