onsdag 23 oktober 2019

Intim uppdatering (tvåare än tre)
















   Eh; 25B; Det här går inte uppåt precis. Nytt rekord.
  Den här sjunkande temperaturen sänker mig. Som ett skepp som långsamt går under. Ja, kompis, det här oroar mig mer än jag låtsas om. Det borde vara prio ett på min åtgärdslista; stoppa detta. Det enda jag har kommit mig för att göra är att byta batteri i termometern. Det gjorde ingen skillnad. Det är det inte mycket som gör, i och för sig. I dagens samhälle, där en bara är en liten lort, oavsett hur mycket en vågar. 

  Men varför har jag ingen att tala med om detta? Vill jag dö nu eller om några år? Var är doktor House's expert-team när vi behöver ett sådant?
  Är det jag som är Schrödingers katt? 
  Inlåst i låda.
  Är jag både död och levande på en och samma gång? Måste lådan öppnas för att det ska kunna fastställas? 
Är det helt enkelt så att jag påverkar min egen temperatur genom att... försöka mäta den?
  Eh, eh, e de en s.k. sympatikoppling som ställer till det så till den milda grad? Eller är jag blott en retrograd? På väg till ingen stad.
  Aja, det kunde vara värre; jag kunde ha ont, under tiden, på andra ställen än i själen.

  Aja; The Pole Warrior soldiers on, for now.

...
**///~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar