fredag 2 september 2016

Up one day



2016 09 02
*
  Inlägg # 133, var ska skall detta sluta?
I alla fall, kompis, det här var en solig och ljummen dag. Inte mulet och kulet som i de dödas vilorum. Dagen var i själva verket - som gjord. 
Fick bekräftelse på att mina maffiga månadsbetalningar är gjorda, så då uppstår en viss liten lättnad. En annan lättnad uppstår ju idag när fastedagarna, med viss framgång, äro avklarade och fredagen här.
**
  Jag tog mig en extra lång prolle idag. Efter 2 fastedagar brukar ju prollen vara som mest tröttsam, och därför kort, men det är som om något håller mig tillbaka, för jag lyckas fortfarande inte ta i så mycket att jag blev uttröttad. Något måste vara fel i kroppen. Nån sensor eller givare skickar fel resultat till hjärnan, eller rätt resultat till fel instans. Aja, inte mycket att göra åt den saken heller. Aldrig törs en bli riktigt glad.
  Men det var fint i reservatet; Än är det sommar kvar säger mor, än får vi gå med strumpor och skor. Bland kor. Grönt o lummigt.
  

Uppe på kulle hade di osnabba, men välsnutna,  kommunalgubbarna kommit en liten bit till på vägen, nu är det väl tydligt att det ska bli en liten låg utsiktsplattform, med betoning på liten och låg. Dom kunde väl ha byggt åtminstone en våning till, när dom ändå håller på.
  
(Äh, säger skeptikern, den där blir snart vandaliserad och uppeldad ändå, så varför bry sig Britta, snyt dig Per.)
***
  Väl hemma väntade ett badrum som ser ut så här:
  

Men jag säger väl som John Prine:

”That’s the way that the world goes round
You’ll be up one day and the next you’re down.”
****
  På eftermiddan tog jag mig för att åka tvärs över till andra sidan stan för att shoppa lite, vilket höll på att ta en ände med förskräckelse. Men det gjorde det inte.
  You’ll be down one moment and the next you’re up. Typ.
*****
  Det hände mycket idag, för en gångs skull, för zen bakade jag enbärzkryddade frallor.
 

Det varken supergott eller superäckligt. Det var väldigt gott och saftigt i alla fall. Kanske kunde jag haft mer enbär i degen, men då kanske det hade blivit pluskvamperfekt.
Men det blev fin form, fin färg och fin konsistens. Lyckades nästan perfekt med balansen mellan degvätska och mjölblandning.

Love Lynx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar