onsdag 14 september 2016

Perpendikulära framgångar



2016 09 14

Jag fick visst sjukskriva mig från bloggen ett tag. Det var dom där dagarna som jag jobbade med datorproblemen som tömde mig på kraft sen.  Trots det var intressanta problem och trots att jag löste det. Tänkte väl ett tag där att jag liksom fortfarande har användbara kunskaper och erfarenheter och kanske jag faktiskt skulle kunna jobba med sånt här. Men utmattningen blev en påminnelse om min själsliga skörhet och att det inte skulle funka att jobba med det. Då skulle jag dö.
Och när jag blir utmattad så kommer förtvivlan och nattsvart mörker och smyger sig på. Det tonar liksom in. Får se upp med det där. Inte leka med den elden.
  Sen har jag börjat få tillbaka halsproblemen, med slemhinne-irritation och sväljproblem. Tröttsamt bara det.

Men jag har lyckats fixa bildörrens lås, äntligen äntligen. Till slut blev så att jag åkte in till GDS-hallen och mekade. Trots att det var så vackert väder att jag kunnat göra det på parkeringen. Men inne i GDS-hallen slipper jag ju folk som tittar på mig, som underhållning. Så det var väl värt dom där 120 kr som timmen i hallen kostade.

..
I hörnet syns orsaken, de culprit, till problemet. En böjd metallstång av okänt ursprung, omöjlig att upptäcka innan låset togs loss. Klurit.

Och jag har gjort mina somriga promenader, trots tröttheten.

 
           Räcket som gjort för balansövningar.

  

       Stavhälsning
       Hej hej.
***
Det är inte bara jag som är rädd.
 

Även Ass-ange har visst anledning att vara rädd. Men kanske är han bara rädd för att han är instängd med en katt från helvetet. Eller för att han understundom, som en doktor Jekyll och mr Hyde, blir förvandlad till katt. Mr Katt, så att säga.

Dä få räcka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar