onsdag 24 mars 2021

Sorry spouses


.1 Die Runtenfalle.  (Bullet Point)

En märklig sak hände häromsistens. Jag reste mig upp och satt kvar. Både stående och sittande på samma gång. 
Stod och såg på mig själv sittande i den gamla fåtöljen. Hur är det möjligt. Vilket är det som är sant. Schrödinger knows. Kattskrället förföljer mig. Min enda följare som stannat kvar i alla år. När min kista öppnas avslöjas sanningen. Eller vid obduktionen. Att jag är delvis artificiell. Att jag är artsy-fartsy är redan känt. 


Jag vaknade tidigt idag. Och stannade där. Igår somnade jag osams med både jaget och självet. Idag får jag nog sota för det, självfallet. Ingen pratar med mig nu. Jag oroar mig. För själva orosdepartementet. Tog en tur med bilen. Hade dammiga rutor. När jag körde igång vindrutespolningen gick det ena torkarbladet sönder och gjorde förstås bara saken värre. Fick stanna och torka för hand. Blev lite arg; ska inte nya dyra (200 kr/styck) Bosch torkarblad hålla längre. Ska inte en metafor vara tydligare än så där. Trodde att jag nyss köpt dem. Men det visade sig vara helt fel. Efter att konsulterat min revisor (självets elaka kusin) kom det fram att torkarbladen köptes 2017. Men ändå. Köpte nya billiga; 99 krs. Jag kör ju så lite numera. O mindre o mindre blir det. Till skillnad från min fettprocent. Jag vet inte. Det verkar som om jag också blir dummare och dummare. Hade svårt att komma på hur en demonterade di gamla torkarna. Det är ibland ett
3-dimensionellt intelligensprov. När jag var ung var allt dock omöjligt. Allting. Eh, alles über alles. I princip. 
Själen hade krympvärk, men efter 20 – 25 år fick den plats i kroppen trots allt. Men jag vet inte, kanske gav den bara upp efter all misshandel och fogade sig i sitt fängelse. Genom sprickorna sipprade mörkret ut och belyste läderhuden. Unser Runtenfalle ist angeboren.



.2 Vart e vi på väg. (Cannonball Point)


3. Coming attractions  (The Stand Point)



4. Past attractions  ( Arrival of the Return Point)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar