lördag 4 juni 2016

Fundamental things apply



Vaknade tidigt med tinningshuvudvärk. Men iggade den. Det är väl ett bevis på nån slags hjärnfunktion. Eller tecken på hjärnblödning. Tunn frukost och tunga steg. Det känns fortfarande som om det ligger en förkylning i kroppen och bidar sin tid. Jag tror att infiltratörerna håller sig gömda i halsen och gör sig redo för att i ett plötsligt anfall slå ut immunförsvaret
innan dom hinner samla styrkorna liksom.
Jag dissade detta, stoppade mitt vapen i fickan i alla fall och gack åstad för att inspektera reviret.
 

Åh, där fann jag stenraden nästan orörd. Och ovanstående vackra stapling, utförd av en okänd stenkamrat. Kolla bara, perfekt harmoni. Tre färgnyanser. En mörkgrå, en ljusgrå och en rödtonad i botten. Jag kände mig tvungen att föreviga en tillfällig kombination. Av stenar i rörelse.
Frusen förgänglighet.
Ibland hamnar saker (i detta fall stenar) i bättre harmoni än aldrig inte.
I natt kom det ner svalare luft från norr. Det var Fader Frost som blåste. Det var ju fortfarande solit, men alldeles lagom temp för en rask prolle i t-shirt. Cirka 10 grader..
Jag.
Mig.
Själv.
Arbetade sen på en animering i fyra timmar men insåg att det inte skulle funka och gav upp. Man ska inte tvinga delar att uppföra sig på ett sätt som strider mot deras natur. Det vore våld. Det gäller att hitta sakernas inre natur, arbeta med den, i samma riktning mot ett gemensamt mål, en förhandling med omgivningen så att säga. Inte en diktatorisk handling.
***
Aja, snart har halva året redan gått också. Och jag har inte lyckats bli älskad än. Jag siktar på att åtminstone bli lite mindre persona non grata, om inte annat. I know you must hate me, but can you hate me less?
(Leonard Cohen)
Men; Fundamental things apply  -  as years go by,
A sigh is just a sigh.
Kom söndag--->

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar