lördag 18 juni 2016

Att mota Olle



2016 06 18.
Lördag, inlägg #88
Det regnade hela dan. Jag kom aldrig ut. Det kändes som en bra dag för återhämtning. Den lågintensiva förkylningen, skyttegravskriget, vill inte försvinna. Dessutom hade jag en sobril-baksmälla från igår då jag hade en halvbesvärlig ångestattack. Ibland kan det lyckas att mota Olle i grind, men ibland slinker han in och orsakar förödelse innan en lyckas knuffa ut honom. Olle Ågren. Du vet, mors lille Olle. (Bara man slapp att så ensam här gå)
Och typ:
”lurvig är pälsen, men Olle blir glad.
Å en kamrat, det var bra, se god dag.”
Här en bild från gårdagens regnskog.

**
”When the night fall, it falls on me. When day breaks, I’m in peaces”
En av min favorit-låt-rader. Det är T-Bone Burnett från albumet ”Proof through the night”  (1983)
***
Men jag fann min kylpasta, i allum fallum. Slapp köpa ny. Immer etwas.
Nu kan jag, med hjälp av Wacker, montera min ”nya cpu”. Det är en tvåkärnig T6400, som jag köpte begagnad från Amazon, USA. Den kostade bara 90 kr, så jag tyckte att jag kunde ta chansen.
Det är inte helt säkert att den funkar i min ålderdomliga laptop från 2008.


Men återvinning is the shit, så att säga.
****
Nu ser jag fram emot söndagen. Då ska jag inspektera reviret och kanske röja upp i mitt tillhåll.



Dolda tags:
Runka bulle, mordet på anna lind, gruppvåldtäkt studentkryssning, identitet, frikända. Jihadist utvisas, eu-migranter. Mord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar