torsdag 23 juni 2016

Alla verkar känna varandra



Onsdan gick bra ända fram till kvällningen. Då kom en attack av förtvivlan. Nu är Torsdan snart klar också. Donnerwetter, darling, oder was...
Are the fundamental things applying? Or are the fundamentals dying?
**
Idag var en varm och fuktig dag utan regn. Det var tungt att motionera, med lufttrycket och halsflussen och allt annat.
Inne i reviret kom jag plötsligt öga mot öga med ”blottaren”. Vi möttes på stigen. Han på väg ut, jag på väg in. Han är liten till växten, mindre än mig. Han sänkte huvudet när vi passerade varandra, men han höjde liksom handen lite grann. Det kändes nästan som en hälsning. Han hade en vit, luftig skjorta och kunde ha varit en helig man. Det hela är svårt att få grepp om. Bitarna passar inte ihop. Do they not apply?
***
Senare såg jag blommande nyponrosor. Det var vackert. Men taggarna är förjävligt vassa. Buskarna är svåra att beskära utan blodsutgjutning...
Om ni prickar oss, bloar vi icke?

****
Och nära rosorna stod en ilsket varningslackad bil. Typ; Se upp, här kommer en geting! Inte precis diskret kamouflagefärgad för en militärbil. Kanske är den här bilen ett exempel på signal-politiken som dominerar det politiska landskapet idag dårå.
*****
Jag klarade mig i alla fall tillbaka till mitt tillhåll utan att bli anfallen och stucken. Av bilen. Nyponbusken punkterade dock mitt skinn. Det kändes logiskt. Nätet dras åt. Ena dan poliser, andra dan militärer. Vi hemliga agenter är inte säkra nånstans.
******
På kvällen såg jag en gammal film, (Invasion of the bodysnatchers) och klippte ut 2 rutor ur filmen. Det fundamentala, som liksom är tillämpbart på dagens ----- samhälle, där jag bor.


******

Imorron är det midsommar, men jag har vidtagit mått och steg för att klara mig undan med livet i behåll.

”Det ska jag säga er att i, det får man ta när man är skojt”
Ur Skojten, rad 70.
********
Fan också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar