tisdag 17 april 2018

Utrymmesfyllning…<(Look busy)>


2018 04 17 


  Öh, tänkte fylla ut lite utrymme. Men nu dyker frågan upp:
Finns det här utrymmet innan jag nu fyller ut det?
Är utrymmet verkligt, statiskt, plastiskt?
Finns det ett hålrum i magen innan jag äter, eller skapar maten själv sitt eget utrymme?
Åh, jag läste en artikel i en gratistidning förra veckan, där en pretentiös föreläsarfjant påstod att vi tänker 64 000 tankar om dagen. Om en är vaken 18 timmar blir det en sekund per tanke. Jag är ingen hjärnforskare, men det verkar orimligt. Dä sulle ja aldri orka mée.
Jag är septisk till det påståendet.

Reflektion, planering? I en-sekunds-bitar?
  Det som däremot är sant är att vi tänker nästan samma tankar varje dag. Det har konstaterats rent elektrokemiskt. Undra på att vi fastnar i samma hjulspår. När nya saker händer så återanvänder vi gamla tankar om de nya sakerna. Annars skulle vi dö av överbelastning. 
Hur ska vi annars göra?, 
F-f-frågar sig den ängslige och den late. 
Den djärve och energiske säger: --
 -Stoppa in skjortan i byxorna och ryck upp dig. I stövelstropparna.

.. 
Lägg till foto, haha. *Klicka på refuse*

..







..
..














..   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar