fredag 27 april 2018

Euskefeuratismer (36,4 på eftermiddan)


  Vad det är för problem jag slåss med kan jag ju inte säga, för då framstår jag som en komplett idiot. Och det är jag inte. Vissa delar saknas. Och jag säger inte vilka. Det är en statshemlighet. Agent. Men dom som mig känna, veta exakt vilka delar varom jag pratar.
  Det är förstås ingen universallösning, dessa delar kan man både ha och mista. För min del har jag kastat dem överbord och seglat vidare. Hoppas jag inte finner dem guppande i havet framöver, ivriga att återförenas. När jag s.a.s. seglat jorden runt.
  Hursomhelst, för att återanvända crazy-88 metaforen, så har jag till dags dato dödat, eller allvarligt skadat, 2 av mina problem. Inte så illa fäktat faktiskt. Och i samband med det, dårå, har jag kanske hittat en lösning för stooort tredje problem som tidigare verkade o-o-o-övervinneligt.
  En smygväg med stora skygglappar öppnade sig oväntat mitt i stridens hetta. Just nu håller jag på att ta sats för att redan nästa vecka kasta mig in på smygvägen och lite i blindo chansa på ett om inte direkt dödande, så åtminstone gravt invalidiserande hugg med mitt metaforiska Hattori Hanzo.
  En av Ödets Nio Hundar kom och besökte mig i natt. Det visade sig vara Persephone som var på väg tillbaka till flocken efter sin årliga 3-månaders vistelse i Hades. Hen var på gott humör trots allt. Good talk. Ha det!
  Jag åkte och köpte en ny termometer idag, tog tjuren vid hornen, helt olikt mig. Och puh; denna nya digitala kvalitets-termometer, inköpt på Apoteket, visade att min (eftermiddags-)kroppstemperatur faktiskt ligger på 36,4. Lite lågt, kanske, men ingen ko på isen således. Jag är väl bara lite sådär euskefeurat. Det är en bekant känsla, en riktig vän egentligen. En annan bekant känsla är rädslan, den är min trogne följesven, den. Ibland önskar jag att jag hade haft en annan följesven, men vi kan ju sällan fritt välja våra följesvennar. Det är väl oftast dom som väljer oss, kan jag lite tycka liksom.

Ingen förstår mig, och hur skulle dom kunna det?
**///~

Favorit i repris: Korvkatten.
.
.


Bloggens ständige sekreterare: P-dog!

,
,,’

Space filled. Job done.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar