torsdag 19 april 2018

Les barils vide, coupain (Del 12)

2018 04 19 
Rattle, rattle, pardner.
  Hålrummet gör sig påmint. Gör sig större. Är det ett hål i mörkret? Är det jag som är hålet?
  Men; den här bloggen är väl (ett uttryck för) ett esoteriskt hålrum. Jag är nog en eterisk ande. Full av varmluft. En hårtork, så att säga. Watt, you say? How many?
  Fast ”eterisk ande” kanske är en tautologi?
”Du är som en tautologi hela du”, brukade min far säga till mig när jag stoltserade med uttrycken. Han visste inte hur jävla rätt han hade. Hela tiden.

..


   Anyhoe, på tal om tååårta, efter en ofrivillig paus med magnesiumtabletterna, (min favoritsort var slut på hyllorna), så fick jag ju tillbaka sömnproblemen. Inte direkt, men dom smög sig på, dom jävlarna. Så började jag med magnesium igen och då smög dom sig tillbaka. Inte helt och hållet förstås, men rejält försvagade. Så jag tycker mig nog ha fog för att påstå att det inte är frågan om placebo. Inte för att jag förstår (heller) hur en metall, som det förr i världen tillverkades tävlingsfälgar av, kan påverka min sömn, men där har du det.
  Nånting annat som smugit sig på (eller iväg) är effekten av dubblerad dos av levaxin, (nu 50mkg/dag), byxorna sitter definitivt lösare. Så kanske har den mystiska ”ämnesomsättningen” ökat. Inte heller där förstår jag mig på varför. Men vem e ja? En kejsare av Portugallien, i mina nya kläder.
En Horace Engdahl, ett tomt skal.
Utrymme utan vikt.
No need for inertial dampers.
Den politiska visionen blir identisk med den existentiella visionen, dvs varmluft.
..


+Måndasmidda. ½ Oettkers. Varmluftsugn.+

**///~ 
En politisk kommentar:
I’m livin in America. In America you’re on your own.
Sant då, ännu sannare nu, postTrump.




 Rattle, rattle, pardner.
::

En konspirationsteori.
Alla verkar känna varandra.

..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar