onsdag 21 april 2021

Sadhat back on

    Ähum,  fick en ny kallelse. Många äro kallade. Få äro utvalda. Och denna gång var det vaccin-kallelsen. Först fick jag en euforisk känsla. Gladhatten åkte på. Senare läser jag att smittan bara ökar i samhället, trots vaccineringen. Stupid people. The Mere Mortals. Det är svårt att somna och när man väl gör det känns det svårt att vakna till den här plågsamma världen, ännu en gång. Och genomleva denna vår tvångsmatade extradag ännu en gång, på precis samma sätt som alla tidigare dagar så långt bakåt som det går att se innan dagarna försvinner in i glömskans dimmor. Eller om dagarna bara skingras i vinden, som….tvivel. Bakom ryggen på oss.  Som soltorkat spröda metaforer, som likstela liknelser, som gamla människor och bortgångna tider.

Åh, vi dansar runt varandra i affärer o på gatorna. En distans-dans utan slut. Närhet är farligt. Och jag är i mitt rätta element, för en gångs skull.

Jag flyter inte med tiden. Tiden är tydligen ingen flod. Det är vi själva som är själva tiden. Ingen början, inget slut.

Vi far med osanning i otiden. Det här är omänniskans tidevarv. Och all vår samlade kunskap kan användas mot oss. Vi trodde att sanningen var vårt mest effektiva vapen, men det vreds oss ur händerna och slog oss i huvudet. Villfarelserna bara ökar och vem i hela världen kan vi lita på.

Yes, sadhat back on, mate. Check dat.    [insert GIF water 22]









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar