fredag 3 april 2020

Invänta trafikflöde (inlägget pågår...)

Inläggsarbete påbörjat...Invänta trafikflöde, tack.
Jag sliter med frågan, men saaaknar energin att skriva färdigt det här inlägget. Det är väl både den generaliserade depressionen o hypotyreosen som lägger sordi på kreativiteten. Inte för jag inbillar mig att det jag skriver har nån som helst betydelse, för någon nu levande eller odöd person, det är väl mer på den personliga nivån, eller strax under den, som det har betydelse, kanske inte vad eller hur jag skriver utan bara att jag skriver. Överhuvud taget. Att jag lever o observerar o noterar. Att jag alls...allt.
Nej, förresten vänta, nog inbillar jag mig. Det måste jag ju. Ingen annan gör det åt mig, mutta mitä.
Mitään hyvää ei voi tulla tästä. Tu-tu-tulla tästä.
Sinä tiedäät. Kyllä-kyllä.Sometimes däät is däät.

.
.


April - April. Årets April, ingen skrattande sak.


Immer noch es Winter ist, Mutti sagt..
Immer noch wir mit Socken und Schuhen gehen müssen. 
Und die müsse auch.
Immer noch doch.


Förr: Maskeringsförbud.
Nu: Maskeringstvång.
Invänta trafikflöde, förtrösta ej du lilla hop.



Förslag på på musik: 
1: The interview, Tonio K. (Från album Yugoslavia.)
Och 2: en snutt av Warburton Mission, Ulf Lundell, (Män utan kvinnor 97)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar