onsdag 21 februari 2018

The symbolicolt failures



Chrome.


..
Jag är trött och tung, men jag har inte tappat taget.
När jag missar en motionsdag, som i måndags, då är jag ute på svag gren. Men jag pallrade mig in i säkerhet igen och gjorde comeback redan på tisdan. Onsdan började illa med en symbolicolt failure, men det var en kall och vacker dag och jag lämnade över ansvaret till autopiloten som tog mig ut på en svajig, men lång runda i ödsliga reservatet.
Jag letar efter orsaker till min trötthet. Jag satte mitt hopp till sköldkörtel-problemet, men nu har jag kört med dubbel dos levaxin i 3 veckor utan märkbar förbättring. Nu har jag börjat misstänka proteinbrist..
Men hur får man i sig protein utan allt för mycket kalorier? Hellre tjock och pigg än mager och trött? Jag undersöker saken:
Proteinbrist kan kontrolleras genom att mäta mängden av ett ämne som heter transtyretin. No kiddin’…
Däremot, tsk-tsk, så verkar det som om min magnesiumcitrat-kur har haft en positiv effekt när det gäller sömnen. Mina nattliga uppvaknanden verkar ha minskat från 7-10 till 2-3 per natt.  Intresseklubben kan anteckna att jag tar en tablett a 250 mg per dag. Dom kostar cirka en krona styck, så typ 365 kr per år. Det är det väl värt, om effekten visar sig vara verklig och inte inbillad? Jag fann det svårt att med precision kvantifiera antalet uppvaknanden per natt, eftersom en av naturliga orsaker är lite omtöcknad på natten och försöker att inte vakna upp helt och hållet för att det inte ska bli svårare att somna om. Jag använder nu en metod där jag flyttar frigolit-korvar från en skål till en annan, se bild.
Detta kan jag göra nästan helt på autopilot och behöver inte vakna upp helt och hållet, vilket ju är lätt hänt, som när jag prövade att använda papper och penna. Sen räknar jag helt enkelt korvarna på morron. Jag får ofta en känsla av att jag missar nåt uppvak, men hur som helst, tendensen är klar, tycker jag. Uppvaken har minskat.
Eh: Immer etwas, herr kommissar.
Himmel klaar, herr:



DOORS! STRANGE DAYS, 1967
En av mina absoluta favoritskivor. Helt klart topp 10, ibland topp 3. Poesin, klangerna, Jim Morrison...
The lost girl lost her times and who she was looking for.  The one she found was lost before time began.


..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar