lördag 3 februari 2018

Failuari, svagtid

This just in: Resultatet från blodprovet i början på Januari..
Utan levaxin så ökade TSH-värdet till 8 igen.
Med levaxin 1 x 25 mkg sänktes TSH-värdet till 6..
Så för att komma tillbaka till 4 måste jag väl fördubbla dosen,
sagt och gjort. Får väl se om det känns nån skillnad. Har nu medicinerat så en dryg vecka. Ingen märkbar skillnad i energinivå ännu.
Jag har också återupptagit daglig stretchning och lätt styrketräning. Allt i ett smådesperat försök att öka kaloriförbrukningen något. Men det är ett slit och ett skit.
Och huuur ska lillan orka? Vem ska trösta Knyttet? Varför ska det vara så omöjligt att gå ner ynka 10 kg?
Och apropå skit; Den ideala avföringen ska tydligen vara chokladfärgad och fast och liksom torpedformad, ska liksom skjuta rakt ner i vattnet med minimalt plask, och falla direkt till botten liksom en sjunkmina, inte flyta liksom en boy.
Jag har ljus och lös avföring, så det är väl inte bra det då. Men det som är bra med det är att jag slipper krysta. Med alla risker som följer med detta… Vid min ålder, inte minst.

----
I mina nordliga barndomstrakter har det kommit uppåt 1 ½ meter snö.
”Lek inte med gatlyktan, barn!” 
..


Här, längre söderut; mindre än en dm.

(En riktigt illusorisk animation om jag får säga det själv. Både djup och närvaro.)

-----
För övrigt råkade jag ut för att en skurk bröt sig in i min bil, trots att den står parkerad direkt utanför porten. Nå, det enda som stals var en lös laddningsregulator för cirka 120 kr, som jag har haft i reservberedskap i handskfacket i flera år nu och nån meter vakumslang för 50 kr. Låset i dörren är lättforcerat, så det var inte skadat som tur var. Ej heller hade skurken försökt stjäla hela bilen så inte heller tändningslåset var skadat.
Så en får väl vara ”glad” att det inte blev värre skador på min pärla.
Tjohoo.



------,,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar