fredag 9 februari 2018

Efter mat blir en lat


Jussi Björling, Skimrande pärla, inspelning från 1931.
***
Jag klappade snigeln, svag respons.
Igår tog jag min svarta pärla på en tur.
En tur, ibland tröstlöst och sekulärt, ibland … levande, närvarande. Och ögonblicken radas upp, vart och ett. Det finns rörelse men ingen riktning.
Ett instrument indikerar liten vakuumläcka. Jag har undermåliga vakumslangar från Biltema som alla borde bytas till armerade slangar. Men dom stals ju. Jag handlade på Coop. Eh, och  det kostade över 400 kr, men ½ kilo köttfärs och ½ kilo kaffe, där rök ju en hundring, bara där. Tidstypiskt ju.
Både tur och retur och otur samtidigt. Three pronged attack. Typ.


Här ett låshus jag håller på att installera. Det är ett utmanande projekt.
Mer jobb än jag trodde. Både metall och träarbete. Typ nytt lås i gammal dörr. Men fan måste ros i land. När nu en tagit den där gubbstrutten i båten. Det var mycket att tänka på och ta hänsyn till. En lär sig saker om dörrars konstruktion, bland annat.
Dessutom: ”Efter mat blir en lat”, ett gammalt familje-ordspråk som jag själv på mitt pretentiösa sätt har hittat på. Jag fick helt enkelt arbeta runt det problemet.
**///~
Nigel, världens ensammaste fågel död...
...............Hur många av oss putsar inte fjädrar på våra utvalda betongfåglar? 

 Men:

..
Var lugn, kliv ur din kropp.
Sagt och gjort...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar